sobota, 26 kwietnia 2014

Cytrynowiec

Wstałam dziś rano skoro świt, obudzona przez mojego małego bąbelka… najlepsze jest to, że dostał mleczko i poszedł dalej spać czego ja już niestety nie dałam rady zrobić… postanowiłam wiec udać się do kuchni i upiec coś na popołudnie, bo zapowiedzieli się goście… w lodowce znalazłam kilka cytryn, wiec od razu urodziła się myśl na to właśnie przepyszne kwaskowate ciacho :D

Biszkopt:
  • 6 jaj
  • 1,5 szkl mąki
  • 1,5 szkl cukru
  • 6 łyżek oleju
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Jajka ubić z cukrem na puszystą masę, następnie wlać olej. Cały czas mieszając dodawać powoli mąkę z proszkiem do pieczenia. Na koniec wlać sok z cytryny. Wylać na blaszkę i piec przez ok. 30 min w temp 150 stopni.

Budyń:
  • 3 szkl wody
  • 3 budynie śmietankowe
  • 1 szkl cukru
  • 1 kostka margaryny
  • sok wyciśnięty z 3 cytryn
2 szkl wody zagotować z margaryną, cukrem i cytrynowym sokiem, a w trzeciej rozrobić budyń. Następnie wlać go do gotującej się wody z margaryną i zagotować. Mieszając często by nie porobiły się kluski :)

Śmietana:
  • 600 ml kremówki- śmietany 30%
  • 3 śmietan-fixy
  • 2 łyżki cukru
Śmietanę ubić z resztą składników, uważając przy tym aby nie zrobiło się masło.

Lukier:
  • 1,5 szkl cukru pudru
  • 6 łyżek z soku z cytryny
Podane składniki dokładnie wymieszać.

Dodatkowo:
  • 1 paczka herbatników, albo ciastek maślanych
 Biszkopt przekroić na pół, dolną część posmarować masą budyniową i przykryć drugą połową. Posmarować ubitą śmietaną, na którą układamy ciastka. Ciasto smarujemy lukrem. Przechowywać w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz